رویدادهای مدرسه

میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام


خلاصه :

مجتمع آموزشی کوثر ولادت با سعادت حضرت عیسی بن مریم(ع) را به تمامی مردم دنیا به ویژه هموطنان مسیحی کشورمان تبریک می‌گوید.

حضرت عیسی بن مریم(ع) پیامبر بزرگ الهی و اولوالعزم، در روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی، ۶۲۲ سال قبل از هجرت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، در بیت لحم واقع در سرزمین فلسطین به دنیا آمد.
در جلد 14 کتاب شریف بحار الانوار آمده است که حضرت عیسی بن مریم(ع) 580 سال قبل از ولادت پیامبر اسلام در سرزمین کوفه در کنار رود فرات چشم به جهان گشود و به گفته بعضی او در دهکده ناصره یا بیت المقدس در عصر سلطنت فرهاد پنجم یکی از شاهان اشکانی متولّد شد. با این حال تاریخ تولد حضرت عیسی(ع) دقیق نیست و در قرن ششم قبل از هجرت، روز ۲۵ دسامبر به عنوان عید میلاد مسیح(ع) برگزیده شد، درصورتی که تاریخ‏‌نویسان، معتقدند تولد ایشان ۴ یا ۶ سال قبل از آن بوده است.
نحوه ولادت عیسی(ع(
مادرش حضرت مریم علیها السلام دختر عمران از بانوان فرزانه و از شخصیت‌های برجسته بنی اسرائیل بود، پدر مریم علیها السلام به نام عمران از نسل حضرت سلیمان(ع) بود و از علمای برجسته و پارسا و عابد بنی اسرائیل به شمار می‎آمد. بنابراین عیسی(ع) پیامبر و نبی الهی به فرمان خداوند، به گونه‏‌ای اعجازآمیز از مادری باکره و مقدس متولد شد و سپس در گهواره شروع به سخن گفتن کرد و پیامبری خود را بشارت داد.
حضرت مریم (س) که مادر بزرگوار جناب عیسی (ع) است، از زنان بسیار با فضیلت تاریخ است که قرآن کریم در 12 سوره و 34 آیه از ایشان نام برده است. به گونه‌ای که بیشترین اسمی که در رابطه با زنان در قرآن کریم آمده است نام حضرت مریم (س) است. از حضرت مریم (س) در قرآن کریم به عنوان صدیقه یاد شده است و همچنین در سوره آل عمران اشاره‌ای به ارتباط ایشان با ملائکه شده است و لذا به آن زن با فضیلت، محدّثه نیز گفته می‌شود. ایشان روزها روزه می‌گرفت و شب‌ها شب زنده داری می‌نمودند.
مولودی که فرشتگان از قبل ولادتش را به مادرش مژده دادند
در قرآن کریم آمده است: قبل از آن که عیسی(ع) متولّد شود، فرشتگان از جانب خداوند مریم(س) را به تولّد او مژده دادند و شخصیت عیسی(ع) را معرّفی کردند، چنان که در آیه 45 سوره آل عمران می‎خوانیم: "إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَهُ یا مَرْیمُ إِنَّ اللَّهَ یبَشِّرُکِ بِکَلِمَهٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَی ابْنُ مَرْیمَ وَجِیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ" به یاد آورید هنگامی را که فرشتگان (از جانب خدا) به مریم گفتند خداوند تو را به کلمه‎ای (وجود با عظمتی) از طرف خودش مژده می‎دهد که نامش مسیح، عیسی بن مریم است، در حالی که در دو جهان، انسان برجسته و از مقرّبان درگاه خدا خواهد بود.»
براین اساس آن حضرت تحت سرپرستی مادرش مریم علیها السلام بزرگ شد، در سنّ 12 سالگی به مجلس عابدان و پارسایان و اندیشمندان راه یافت، و با آنها به مباحثه و مناظره پرداخت. آثار عظمت و معرفت فوق العاده، در همان نوجوانی در چهره‎اش دیده می‎شد.
مسیح(ع) در چند سالگی به پیامبری مبعوث شدند؟
حضرت عیسی(ع) در 30 سالگی مبعوث به رسالت شد، سرانجام مورد تهدید بزرگان یهود واقع شد و آنان تصمیم به قتل وی گرفتند. زیرا سران یهودی از این‏که مردم به عیسی(ع) علاقه‏‌مند می‏‌شدند، احساس نگرانی نموده و می‏‌دانستند اگر او را آزاد بگذارند، همه مردم به او ایمان می‏‌آورند. روی گردانی یهودیان از بزرگان خود باعث شد تا سران یهود به این نتیجه برسند که باید عیسی(ع) را برای حفظ قوم خود، قربانی نمایند. در آن حالْ، چون خواستند آن حضرت را از میان بردارند، خداوند مسیح(ع) را به آسمان‏‌ها برد و یهودیان فردی شبیه به عیسی(ع) را به صلیب کشیدند.
حضرت عیسی دارای معجزات فراوان از جمله درمان نمودن بیماری‎های ناعلاج، و زنده کردن مردگان بود. کتاب انجیل بر او نازل شد، و دارای شریعت مستقل بود، و بنی اسرائیل را به سوی خدای یکتا و بی‎همتا دعوت می‎کرد، و بر اثر شرایط خاصّ زندگی و اجبار به سفرهای متعدد برای تبلیغ دین خدا، ازدواج نکرد و ناگزیر بود که به طور مجرّد زندگی کند.
نام مبارک عیسی(ع) چندبار در قرآن آمده است
یکی از پیامبران اولواالعزم و بزرگ، حضرت عیسی(ع) است و کتاب مقدس آن حضرت انجیل نام دارد. نام مبارکش در قرآن 25 بار به عنوان عیسی و 11 بار به عنوان مسیح آمده است، واژه عیسی ترجمه عربی کلمه «یشوع» است که به معنی نجات دهنده می‎باشد.
حضرت عیسی مسیح فرزند حضرت مریم (علیهما السلام) رسول خدا و روح و کلمه اوست - آنگونه که قرآن کریم در سوره مبارکه نساء آیه 171 می‌فرماید: "انما المسیح عیسی ابن مریم رسول الله وکلمته". او پیامبری است صاحب معجزات که قرآن کریم به خاطر بزرگداشت او در چندین سوره از آن حضرت یاد نموده است.و اعتقاد به رسالت ایشان مانند پیامبران دیگری که در قرآن نام آنها آمده است واجب بوده و انکار کننده کافر می‌گردد.
ماجرای ملاقات پیامبر(ص) با عیسی(ع) در شب معراج‏
پیامبر اسلام(ص) در شب معراج، که از مکه به بیت المقدس و از آن جا به آسمان‏‌ها عروج کرد، با پیامبران و فرشتگان بسیار ملاقات و گفتگو نمود. از جمله: وقتی که همراه جبرئیل وارد بیت المقدس شد، ابراهیم و موسی و عیسی علیهم السلام در پیشاپیش پیامبران به استقبال آن حضرت آمدند، در آن جا پیامبر (ص) جلو ایستادند و همه پیامبران از جمله ابراهیم، عیسی و موسی علیهم السلام به آن حضرت اقتدا کرده نماز جماعت خواندند. پیامبر(ص) در مسیر خود پس از آن که از آسمان اول دیدن کرد، به آسمان دوم عروج نمود. در آن جا چهره دو مردی که کاملاً شباهت به هم داشتند، نظرش را جلب نمود، پرسیدند این‏‌ها کیستند؟ جبرئیل عرض کرد: این‏ها دو پسر خاله همدیگر، یحیی و عیسی علیهماالسلام هستند، بر آن‏ها سلام کن. پیامبر خدا(ص) بر آن‏ها سلام کرد، آن‏ها نیز به پیامبر(ص) سلام کردند و برای همدیگر از درگاه خدا طلب آمرزش نمودند. عیسی و یحیی علیهماالسلام گفتند: مَرحَباً بِالاَخِ الصَّالحِ وَ النَّبِیِّ الصَّالِحِ؛ آفرین به برادر شایسته و پیامبر شایسته.
مسیح(ع) نه کشته شد، نه به صلیب کشیده شد بلکه...
در قرآن کریم در سوره نساء آیه 157 تاکید شده است که "نه عیسی علیه‏‌السلام را کشتند، و نه به دار آویختند، ولی امر به آنها مشتبه شد. بنابراین آن حضرت 33 سال عمر کرد،‌ یهودیان او را دستگیر کردند تا بکشند، خداوند او را از دست آنها نجات داد و به آسمان برد اما در جامعه منعکس شد که عیسی علیه‏‌السلام اعدام شد، حتی مسیحیان همین عقیده را دارند و شعار صلیب که در تمام شؤون زندگی مسیحیان دیده می‏‌شود، بر اساس این اعتقاد که عیسی(ع) مصلوب شد یعنی به دار آویخته شد و به شهادت رسید. ایشان در روزهای آخر عمر، شمعون را وصی و جانشین خود نمود. حضرت یحیی(ع) نیز او را تصدیق کرد و از مبلّغان آیین او گردید. آیین او تا بعثت پیامبر اسلام (610 سال) ادامه یافت، و اکنون تعداد پیروان حضرت مسیح (ع) در دنیا از تعداد همه پیروان ادیان دیگر بیشتر است، که به عنوان مسیحی خوانده می‎شوند. در روایات اسلامی و شیعی، بازگشت عیسی مسیح(ع) در زمان ظهور حضرت مهدی موعود(عج) تصریح شده و به نمازگزاردن آن حضرت پشت سر امام عصر اشاره شده است

میلاد مسیح برتمام اقلیت های وطنم مبارک

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران