آموزش

مشاورین پایه


خلاصه :

روش صحیح درس خواندن,اصول مهم در درس خواندن ومطالعه قسمت دوم

مهارت‌های لازم برای روش صحیح درس خواندن

برای این که یک روش صحیح درس خواندن داشته باشید، ابتدا باید چند مهارت مهم و پایه‌ای را بیاموزید.

1. مهارت گوش دادن

شما حرف‌ها و صداها را می‌شنوید، اما معنایش این نیست که آن‌ها را درک می‌کنید. اگر بخواهید گوش بدهید، موضوع فرق می‌کند. هرچه با دقت‌‌تر گوش دهید، بیشتر موضوع را درک می‌کنید. به جرات می‌توان گفت که ناتوانی و ضعف در گوش دادن، علت بسیاری از مشکلات ارتباطی و یادگیری است. 

2. مهارت یادداشت ‌برداری

یادداشت‌ برداری مهارتی است که به درک بهتر مطلب و تکمیل دانسته‌‌ها کمک می‌کند و با جزوه ‌نویسی فرق دارد. در واقع یادداشت ‌برداری به معنای انتخاب و ثبت نکات کلیدی و مهم است.

3. مهارت خلاصه ‌نویسی

خلاصه به معنای مرور مطلبی‌ست که خوانده‌اید. در واقع بیان مجددی از نکات اصلی به زبان خود شما است. یک خلاصه نه ‌تنها باید شامل نکات اصلی باشد، بلکه باید بیان‌ کننده روابط میان نکات اصلی هم باشد. خلاصه باید از انسجام مناسبی برخوردار باشد، یعنی ارتباط منطقی بین جمله‌ها وجود داشته باشد و به زبان خود فرد نوشته شود.

4. روش صحیح درس خواندن | مهارت پرسیدن

پرسش‌های شما نشان‌دهنده دقت، ظرافت، نکته ‌سنجی و مهارتتان در یادگیری است. پس از سوال پرسیدن نترسید و به موقع و به جا سوال بپرسید. در این زمینه مطالعه مقاله های مهارت             سوال پرسیدن می‌تواند مفید باشد.

سلام خانم من امروز سر کلاس صبحانه ی علمی یه سوال داشتم ودقیقا همون سوال عین خودش تو ازمون اومد و من اشتباه زدم وخانم جواب سوالمو نداد ن خب خانم زشته که من هی بنویسم من من من من الان چیکار کنم که خانم به من هم توجه کنن؟؟؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران